Planul
Poveste scrisa in cadrul competitiei SuperBlog 2016.
*
Nu de mult timp m-am angajat pe postul de broker la AVBS Credit si prima mea zi de munca mi-a adus in primire si prima sarcina, care trebuie sa-ti spun ca nu este tocmai usoara – sa imi aduc aportul la cresterea vanzarilor pe segmentul de IMM al companiei.
Pauza.
Pe langa momentul firesc de panica ce m-a incercat cu prisosinta, asa cum ma incearca la fiecare noutate absoluta din viata mea, in scurt timp m-am recules si m-am pus cu burta pe planuit. Ce am inceput sa pun la cale? O minunatie de eveniment cu o campanie de promovare inclusa, o bomboana in toata puterea cuvantului!
Mare parte din parcursul carierei mele a fost petrecuta in cadrul IMM-urilor, astfel incat am luat contact cu modalitatea de gestionare a unei afaceri, cu facturi, incasari, lipsa incasarilor sau lipsa totala a lichiditatilor exact cand ai nevoie de ele. Cred ca asa am invatat ce mult inseamna sa ai o linie de credit la indemana, pentru cheltuielile curente ale companiei, mai ales in situatiile in care lucrurile nu merg tocmai cum ai planificat la inceputul anului.
De la ce a pornit?
Pentru inceput, am inceput sa vorbesc cu cativa dintre noii mei colegi – discutii usoare, la cafea, in pauze, ceva informal, care sa nu oblige. Astfel omul este mai dezinvolt si scoti de la el idei si solutii de la care poate ca nici nu te astepti. Aici am realizat cat de utila ar fi o aplicatie pe mobil pentru credite si uite cum am pus de un brainstorming serios fara ca cineva sa-si dea seama sau sa fie nevoie sa fac sedinte pretentioase.
Planul meu a continuat cu o scurta cercetare online, care mi-a adus cateva rezultate foarte interesante, pe care le-am dezvoltat. Am aflat ca AVBS Credit, firma la care ma angajasem, fusese in trecut partener in cadrul SuperBlog, competitie de blogging creativ, alaturi de cateva nume cunoscute din lumea media si a blogurilor. „Perfect!” stiu ca mi-am zis, frecandu-mi mainile cu multumire si am trecut la contactarea celor care se potriveau
planurilor mele – ArenaIT.net, Comunicate de presa si revista Connect.
Care este planul meu „machiavelic”?
Sa pun la cale un concurs de construire a unei aplicatii pe mobil prietenoase cu utilizatorii, pentru toate persoanele juridice care isi doresc
sa aplice pentru un credit pentru intreprinderi mici si mijlocii, fie el overdraft, linie de credit, credit pentru capitalul de lucru sau credit pentru investiții.
Ce ar trebui sa faca aplicatia asta: ar prelua solicitarile de la posibilii clienti, alaturi de cateva detalii despre companie, motivul pentru care institutia are nevoie de facilitati de creditare si musai date de contact. Poate ca firma respectiva nu are un cashflow constant si are nevoie de sustinere in perioadele mai putin fericite si atunci i s-ar potrivi un credit pentru capitalul de lucru, poate vrea sa faca o investitie pentru retehnologizarea institutiei sau pentru achizitionarea unui software de management si fluxuri de lucru care i-ar rezolva multe dintre problemele
administrative si atunci ar avea nevoie de un credit pentru investitii. Ideea e ca in functie de datele „culese” prin intermediul aplicatiei, in cel mai scurt timp, eu, ca broker, l-ar contacta pe solicitant si i-as propune deja o oferta preliminara, pe exact specificul problemei pe care clientul vrea sa o rezolve.
Astfel, aplicatia ar facilita legatura intre IMM si creditele AVBS, facandu-i in acelasi timp si reclama celei din urma.
Dar lucrurile bune nu s-ar opri aici. Pentru ca totul ar fi prezentat sub forma unui concurs, la care are dreptul sa se inscrie oricine are abilitati in dezvoltarea de aplicatii pe mobil (evident cu premiile corespunzatoare pentru primele locuri), un astfel de eveniment ar avea parte de
ceva mai multa publicitate – o ocazie excelenta pentru a apela la partenerii pe care i-am subliniat ceva mai devreme: ArenaIT, Connect si Comunicate de presa.
Evident, un contract de parteneriat ar fi incheiat cu fiecare dintre ei (sau, de ce nu, chiar un barter, in functie de necesitatile de creditare pentru fiecare in parte, in conditii extrem de avantajoase), pentru promovarea online a evenimentului prin stiri, comunicate de presa, publicitate
pe display si chiar prin newslettere. Pasul acesta ar sustine promovarea evenimentului, a institutiei organizatoare si mai ales a creditelor IMM, care reprezinta subiectul central al concursului.
Pe ArenaIT m-am gandit sa promovez concursul eveniment in cateva modalitati diferite: printr-un scurt articol la Stirile Zilei si apoi categoric
o mentiune in zona de Evenimente IT. Pentru ca pagina dispune si de optiunea de newsletter, voi pregati un text de inclus si in acesta, pentru a fi transmis catre publicul tinta, pe cat posibil targetat pe companii mici si mijlocii.
Prin Comunicate de presa vom lansa o serie de comunicate de informare a publicului cu privire la creditul pentru IMM, alaturi de subcategoriile sale, cu referire la avantajele de care va beneficia intreprinderea daca va apela la acestea. Nu ne vom limita la „educarea” si informarea publicului si vom include si promovarea si diseminarea de comunicate referitoare la evenimentul concurs de programare pentru aplicatia pe mobil. Chiar m-am gandit cum sa numesc evenimentul concurs si inca oscilez intre doua variante „Credit pentru afacerea ta” sau “Programeaza si AVBS crediteaza!”. Inca ma gandesc la asta.
Revista Connect ne va sustine cu o stire in online despre evenimentul concurs, care este o provocare directa catre cei care activeaza in mediul IT. Cum revista are corespondent si in presa scrisa – ma gandesc serios si la publicarea unui articol cu privire la eveniment si in varianta tiparita.
Si in cazul revistei, vom include un articol si in newsletter pentru diseminare.
In paralel, nu voi lasa deoparte nici blogul de pe site-ul AVBS si nici paginile de social media existente si care reprezinta locuri perfecte pentru postari despre campania noastra, noutati, inscrieri si provocarea propusa.
Concluzia?
Este atat de mult de lucru ca nu stiu pe unde sa mai scot camasa, mai ales acum, dupa ce am schitat cat de cat planul. Trebuie sa ma concentrez si sa il definitivez cu tot tacamul – responsabili, termene limita, buget, pentru ca mai apoi sa ma pot prezenta in fata sefului cu propunerea mea, sa-i explic ce si cum m-am gandit sa facem.
Sper sa fac impresie buna.:)
*imagini preluate de pe avbs.ro
Ești primul care a scris despre un concurs, în plus, s-ar putea să faci impresie bună, dar tare îmi e că l-ai speria cu bugetul! :))
RăspundețiȘtergereMulțumim mult pentru articol și mult succes!