Cazare - Paltinis, Romania

Continui review-urile de cazare cu oferta din Paltinis. Incerc sa-mi ostoiesc rautatea, dar nu-mi iese chiar mereu. Trebuie mentionat (din nou) ca acestea sunt parerile mele si numai ale mele, cat se poate de subiective, formate in urma putinelor sejururi petrecute la diferite cazari.

Drumul de intoarcere din concediu a fost deosebit de lung. Cele 16 sau 17 ore si-au spus cuvantul cand, cu ochii impaienjeniti de somn, cu pungi sub ochi ca niste mosi de Craciun, am ajuns in sfarsit in Paltinis. Ce e drept, vila am gasit-o destul de repede, mai putin drumul de acces la ea.
Pensiunea de 3 stele Alunis este situata exact la intrarea in Paltinis, pe partea dreapta. Este semi-vizibila din drumul principal. Calea propriu-zisa spre vila nu o gasesti chiar din prima, daca nu stii zona, din simplul motiv ca parca nu prea iti vine a crede ca accesul in zona de vile si case se face chiar pe acolo - straduta nu este asfaltata si nici strat de pietris nu prea gasesti, destul de "cum a lasat excavatorul".
Ma rog, dupa o invarteala de vreo 10 minute cu repetate uitaturi pe harta plus ce se mai putea observa pe timp de noapte cu un simplu ochi obosit, am decis ca o sa ne incercam norocul pe drumul buclucas. Acest drum oferea posibilitatea sa faci stanga de pe el atat in fata pensiunii cat si in spatele acesteia. Daca luai primul drumeag cu strat subtire de bitum, nevizibil din masina, ajungeai in fata pensiunii, pe ceea ce parea a fi un mic teren de basket. "Doar nu o sa stam pe terenul de baschet", ne-am zis noi.
Daca luai al doilea drumeag presarat cu putin pietris si ceva mai lat, ajungeai in spatele pensiunii, iar ceea ce ne despartea de curte era un lant gros (care lant aveam sa aflam in curand era destinat pentru a tine masinile turistilor afara din curte, evident, de ce credeam altfel ca e acolo O_o).
Victor a indepartat lantul si am coborat usor in curte pe aleea de piatra, cu tot cu masina. Acum, comparatia o sa o fac cu cea de-a doua cazare pe care am avut-o in Austria (si despre care am cuvinte de lauda), unde am parcat in fiecare zi pe iarba, cum ne spusese proprietarul ca putem parca. Si aici Andrei a parcat pe iarba, intr-un colt al curtii, sa aiba si alte persoane acces in cazul in care era nevoie.
Toate bune si frumoase, ne-am dat jos si am inceput sa scotocim dupa numarul de telefon care trebuia sa anunte o persoana care avea in grija pensiunea de faptul ca am ajuns acolo. Nu am avut timp sa facem asta, ca persoana respectiva a ajuns, cu o falca in cer si una in pamant, ca sa iesim imediat cu masina din curte. "Pai da, stiti noi ne-am facut rezervare pentru cazare aici, am lasat spatiu si pentru ceilalti". "Afara cu masina de pe gazon, afara cu masina din curte, de ce nu v-ati dus in parcare" (pana in acel moment nu stiam ca e parcare, credeam ca e teren de baschet, multumita cosului cu aceasta destinatie postat la marginea terenului respectiv.)
In sfarsit, vorbele si scuzele noastre obosite nu prea au avut vreun efect, asa ca Andrei s-a urcat in masina si a mai facut cateva manevre sa o scoata de pe gazon, urmand ca a doua zi de dimineata sa o scoatem de tot din curte. Buuuun!, am ajuns la momentul prezentarii camerei.
Am urcat la etajul doi al pensiunii, destul de cocheta in interior si mobilata chiar binisor, ne faceam deja ganduri mari cu privire la ce o sa ne astepte in camera noastra tripla.
Cand impingem usa, o minunatie de camera, mare cat baia din Austria, se deschisese in fata noastra. Doua paturi solide din lemn, unul dublu si unul single, stateau inghesuite alaturi de o oglinda, un cuier intr-un colt si un televizor prins pe perete.
Sincera sa fiu, toata buna dispozitie cu care ma incarcasem in vacanta se dusese. Stateam sa ma uit la ce am in fata ochilor si nu ma puteam abtine sa nu fac comparatie cu ceea ce avusesem acum nu mai mult de 20 de ore in alta tara. Ca pret pe camera pe noapte era destul de asemanator, pentru ca vezi tu, in Austria ne-am luat tot timpul cea mai ieftina cazare (pentru ca suntem zgarciti si vrem sa facem alte chestii mai distractive/folositoare cu banii nostri). Si aici era cam aceeasi treaba - nu chiar cea mai ieftina cazare de 3 stele/margarete sau ghinde ce or fi, dar undeva pe acolo. In schimb diferenta - uriasa.

Dezordinea ne apartine, prin urmare nu trebuie luata in considerare :)

Principalele mele nemultumiri la adresa cazarii ar cam fi asa:
- camera minuscula.. nu cred sa nu existe un standard in ceea ce priveste spatiul unei camere atunci cand e vorba de pensiuni/hoteluri sau alte unitati de cazare. Atata timp cat te lauzi cu un anumit numar de margarete/stele, teoretic mi se pare normal sa ai si o camera un pic mai mare de o cabina de proba;
- lipsa spatiilor de depozitare - ca spatiu de depozitare in camera am avut un cuier - pe care il poti vedea in prima poza in partea dreapta si doua noptiere. Atat. Pentru ca nu am avut spatiu de depozitare, hainele le-am pastrat pe toate in trolere, care la randul lor au stat pe langa pereti si ne-au inghesuit si mai mult spatiul si asa limitat.
- obiecte stricate - inteleg, nu ai avut cum sau nu ai dorit sa pui foarte multe obiecte prin camera - si cand zic obiecte ma refer la alte lucruri in afara de paturi. In acest caz eu una am cel putin pretentia ca obiectele existente sa fie in stare de functionare - cum au fost lampile, doua la numar, care se asortau cu cearceafurile, cu pernele si cu draperiile.. doar ca erau complet nefunctionale. Si rupte - intrucat abajurul cadea intr-o parte la prima atingere..
- cada care curge - asta a fost apogeul. Dupa primul dus, apa folosita a inceput sa se scurga frumos spre mijlocul baii, stingherita doar de covorasul de baie trantit pe mijloc. Urmatorul dus a transformat paraiasul in mlastina, iar ce-l de-al treilea dus l-a transformat in lac.

Acum, sa nu aduc locului doar vorbe proaste. Este curatenie si se vede ca cineva s-a chinuit si a investit ceva bani in locul cu pricina. Daca nu luam in considerare camerele, ma rog - camera in care am stat noi, pentru ca despre celelalte nu am ce zice, avand in vedere ca nu le-am vazut, restul locului arata foarte bine. Spatii comune mari si mobilate cu tot ce trebuie, sufragerie spatioasa in care poti petrece o seara frumoasa, jocuri puse la dispozitia ta (se vedeau in dulapul din sufragerie), bucatarie mobilata si utilata complet. La parter este o masa de ping-pong, iar curtea bine intretinuta, are o zona de gratar, un balansoar si zona de luat masa.
Prin urmare se vede, locul are multe aspecte bune. Pacat ca proprietarul nu a acordat aceeasi atentie si detaliului care poate face diferenta (de tipul: daca nu-ti permite dimensiunea camerei, nu mai pune al treilea pat sau nu toti oamenii vin sa se cazeze doar cu o poseta in brate ca bagaj, ai nevoie si de un dulap, etc).. iar persoana care are in grija locul, ei bine, ma ofer sa ii fac zilnic o salata de lamaie cu miere, poate ii mai trece din acreala.