Bike 2 work

Am găsit pe net un proiecțel foarte interesant, în care sunt implicați cei de la Green Revolution și în care am decis să mă înscriu. Este vorba despre un subiect care mă interesează - mersul cu bicicleta la muncă, la care pot participa foarte ușor, având în vedere că încerc să folosesc acest mijloc de locomoție cât mai mult posibil, prin urmare de ce să nu dau o mână de ajutor?
Dar să-ți zic despre ce este vorba. Bike2work este un proiect construit cu fonduri europene și are ca scop principal încurajarea transportului cu bicicleta al angajaților, către și de la muncă. Sunt implicate organizații din 11 state europene + România. Proiectul mare este condus de European Cyclists Federation care are alți 11 parteneri în toată Europa, fiecare aducând un plus de valoare prin experiența în campaniile de tip bike 2 work. Trebuie să recunosc că am fost ușor surprinsă când am vazut că în componența partenerilor de proiect, intra atât ONG-uri (care mă așteptam oricum să se implice), cât și instituții private și mai ales de stat. (vezi French Nantes Metropole).
I-am găsit astfel pe Austrian Mobility Research (o companie austriacă, ce are ca domenii principale de activitate consultanța, cercetarea și educația), Bulgarian Cycling Association (organizație care promovează ciclismul pentru transport și turism în Bulgaria), Cyclists Union din Croația, Danish Cyclists Federation (ONG ce promovează ciclismul), Dutch Cyclists Union (care desfășoară campanii pentru condiții mai bune pentru cicliști în Olanda), Europa Inform Consulting (experți în implementarea proiectelor europene și sustenabilitate în educație superioară), European Cyclists Federation (federația umbrelă a asociațiilor naționale de cicliști din Europa), French Nantes Metropole (autoritate locală, ce reunește peste 24 de municipalități), German Cyclists Association Club (cu peste 145.000 de membrii), Italian Federation of Friends of the Bicycle (ONG care promovează mersul pe bicicletă), Paragon Europe (o companie malteză, axată pe cercetare, management de proiect și transfer de inovare), The National Cycling Charity (cea mai mare și cu tradiție organizație de ciclism din UK), Urban Planning Institute of the Republic of Slovenia (expert cercetare în planificare urbană și regională).
La noi în țară, asociația Green Revolution s-a alăturat acestui proiect și și-a asumat ca obiective atât motivarea a minim 1000 de angajați din București să folosească bicicleta ca mijloc de transport în comun, de la job acasă și viceversa, cât și determinarea unui numar de 20 de companii să adopte măsuri interne de sprijinire și încurajare a transportului pe bicicletă.

Ei bine, cel de-al doilea obiectiv sigur l-au atins, întrucât la ora la care scriu aceste rânduri, am văzut înscrise peste 23 de companii. Iar primul obiectiv probabil că nu este nici el prea departe, având în vedere că în ultima săptămână a explodat parcă numărul de bicicliști de pe străzile patriei.

Până acum am înscrise 5 din cele minim 8 trasee necesare desfășurării proiectului și nu peste mult timp, ultimele 3 drumuri se vor trece cu succes pe site.

Îți recomand și ție, dragă cititorule, să dai o mână de ajutor la construirea acestui proiect, mai ales că la finalul campaniei, care apropo, se desfășoară în perioada 18 mai - 28 iunie, toate rezultatele obținute, alături de rutele înregistrate de participanți, vor fi făcute publice și prezentate companiilor participante și autorităților locale.
Poate ne ajută la construirea pistelor, la dezvoltarea infrastructurii, sau fluidizarea traficului, sau sănătate înfloritoare pentru cei care fac o jumătate de oră de mișcare.

Un oraș pentru noi? Cu siguranță cu un pas mai aproape ;D

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De ce am renuntat la serviciile medicale Sanador

Povestea brevetului de 600 de kilometri - ziua 1

Prima de 150 din an!