Surmont MTB Challenge

Totul a inceput intr-o frumoasa zi de duminica la Azuga.

Startul
Aproximativ 600 de persoane s-au strans la start in acea dimineata, separat, in functie de traseul ales: lung, mediu, scurt sau family.
Am avut noroc de vreme destul de racoroasa, cu un soare ascuns in nor pe cea mai mare parte a concursului (eu una asa am avut, mai putin cei care au ajuns pe la vreo 10-15 minute dupa mine si care au fost murati de o ploaie sanatoasa de vara).

Sustinere
A venit atat din partea organizatorilor cat si a diversilor participanti de pe traseu. Toti voluntarii au fost extrem de prietenosi si amabili, vorbareti si plini de voie buna.
Sustinerea a venit si din partea participantilor la trafic - ma gandesc in special la o singura persoana, nu-i mai stiu numarul (am tendinta sa uit astfel de detalii in conditiile unui efort sustinut) cu care am mers o bucata semnificativa din traseu si care la o urcare mai pieptisa, pot spune ca mi-a facut un compliment de genul " impecabil urcat" - mie una, inca in aflarea pozitiei intr-un clasament potential al tuturor femeilor din ciclismul romanesc, mi-a crescut inima instant si parca am dat mai cu sarg la pedale.

Puncte de alimentare
Au fost trei puncte de alimentare, bine dotate :)
Finalul a fost scaldat in paste, care mie una mi s-au parut atat de gustoase! Cred ca au fost homemade cu ciuperci si o gramada de legume (la ce foame imi era, probabil as fi mancat si scoarta de copac si tot buna mi s-ar fi parut).
Pe langa paste, o portie mica de frigarui m-au uns pe suflet, asa asa, sa treaca timpul mai repede.
Capac pentru toate acestea a fost un suc de fructe (si legume) foarte gustos, stors pe loc de oameni prietenosi. Sucul ala m-a facut sa-mi doresc un storcator de fructe la casa mea, cand va veni momentul sa ma mut. :)

Traseu
Minunat, ca in fiecare an. Cu o lungime de aproximativ 38 de km si o diferenta de nivel de peste 1100 m, organizatorii ne spuneau la inceputul concursului ca acesta este un traseu destinat ciclistilor cu o oarecare experienta in parcurgerea traseelor specific montane, compuse din sectiuni de drum forestier, poteci si zone foarte tehnice cu radacini si bolovani si cu diferente de nivel semnificative. Si asa a si fost. Presarat cu cateva zone ceva mai tehnice decat drumurile prin parc cu care sunt obisnuiti bucurestenii, traseul a fost unul GROZAV si care se preta la parcurgerea integrala pe bicicleta.
In ceea ce priveste propria-mi prestatie, am observat o imbunatatire majora fata de anul trecut, cand am participat tot la traseul mediu si unde prima urcare sustinuta de 9 km am facut-o cand pe bicla, cand pe jos. Anul acesta, urcarea a fost facuta integral pe bicicleta, mai putin portiunile foarte abrupte unde trebuia sa fi mancat cel putin carbuni incinsi inainte de a pleca pe traseu (si nu m-as mira sa fi existat vreo 2-3 d-astia..).
Marcajul a fost ok, sageti colorate in functie de tipul de traseu ales - nu m-am pierdut si nu au existat perioade in care sa ma simt pierduta de nebuna prin padure.

Intamplari
Ca orice concurs la care particip, trebuie sa am parte de diverse intamplari, mai frumoase sau mai putin frumoase, mai palpitante, ridicatoare de adrenalina sau doar interesante. Nici Surmontul nu a facut rabat astfel incat o sa va povestesc cateva dintre acestea.
Am mers impreuna cu Andrei R. cea mai mare parte a drumului - cred ca a fost primul lui concurs de MTB. Ce l-a tradat? in primul rand pozitia, care era una de cruising, de bicicleta de oras, destul de drept in sa si imobil. Apoi faptul ca nu a stiut sa-si dozeze energia pentru a ajunge la final inainte de a ceda in fata oboselii. Trecand peste acestea, Andrei s-a descurcat exceptional, a pedalat de nebun si a luat-o sprinten inainte pe un frumos si proaspat achizitionat TREK verde.

Intalnirea cu Viva Sport - M-am intalnit la inscrieri si pe traseu bineinteles, cu baietii si fetele de la Viva Sport, clubul pe la care mai merg eu sa imi mentin silueta exceptionala ( :P ). A fost o adevarata surpriza placuta, nu ma asteptam sa ii intalnesc acolo si mai ales nu ma asteptam sa ii prind in postura de participanti. Ma bucura in general faptul ca din ce in ce mai multe persoane sunt interesate de bicicleta, de miscare in aer liber, de cum sa stea in forma, de plimbari lungi in padure :)

Salvamontul pentru Ramona - cum a reusit sau cum nu a reusit, pentru Ramona am apelat la serviciile de search and rescue ale organizatorilor. Oboseala de pe traseu, alaturi de o lovitura sangeroasa in tibie si-au spus cuvantul. Dar totul e bine cand se termina cu bine. A apelat la bunavointa partenerilor de concurs pentru un leucoplast gigantic superb in forma de inimioara :) care a actionat pe post de dop asupra scobiturii din piciorul fetei, pana cand un ATV vijelios a recuperat-o de pe traseu. Si pe ea si pe bicicleta.

Am ratat la mustata o rapaiala puternica - am ajuns la 5 minute dupa Alin si la fix cu 10 minute inainte de a incepe o ploaie puternica de vara, frumoasa si calda ca ziua pe care am avut-o. Ne-am ascuns fiecare pe unde am putut, prin masini, prin cabanutele din zona sau sub corturi, de parca mai conta daca ne uda sau nu putina apa, dupa ce transpirasem in prealabil pe traseu probabil vreo 3litri. A fost dragut oricum. Cum a venit, asa a si plecat, noi ne-am bucurat ca Andrei D. a fost foarte inspirat si a sustras inainte de plecarea de acasa 2 mantale de ploaie :)

Poze
Putini fotografi dar poze frumoase facute de voluntari, de organizatori si de sustinatorii ciclistilor.

Doua poze mi-am gasit pe tot traseul, una la o coborare un pic mai abupta unde am fost mandra de mine ca am mers pe bicicleta si nu pe jos

iar urmatoarea la finalul glorios unde s-a intamplat sa ma gasesc atunci cand fotograful o prindea pe tipa de pe locul 2 parca de la categoria peste 30 de ani sau ceva asemanator (sunt o norocoasa, ce pot sa zic).

Nemultumiri
Sa va spun un pic o parere (asta in cazul in care, draga cititorule, nu te-am suprasaturat deja cu pareri avand in vedere ca blogul acesta l-am creat pentru a-mi expune necontenit si necontrolat parerile, dar hei! asta e viata). Exista o serie de concursuri, pentru care se face reclama intensa si la care participa foarte multe persoane si foarte multi sponsori, care au pachete de concurs destul de consistente: adica poti gasi acolo tricouri, bidoane, multe munchies, reviste de profil, si cate si mai cate. Surmont este un concurs simplu. Primesti in pachetul de concurs exact ce ai nevoie pentru a participa la competitie: numar, cip, bride, un baton energizant si un profil. Parerea mea este ca un pachet de concurs simplu este mult mai ok fata de unul suprasaturat cu produse promotionale. Mai degraba alergi tot concursul si-l termini, iar la final o figura zambitoare iti intinde un tricou al evenimentului. Eu una colectionez medalii :)

Collectibles
Am colectionat din nou un minunat numar de concurs cu foarte putin noroi pe dansul si o medalie de finisher din lemn. Lovely!

Concluzii
Un traseu minunat, organizare perfecta si o zi de duminica excelenta, petrecuta cum imi place mie, cu rotile in spinare.
Locul 5 traseu mediu feminin 19-29 ani, cu un timp oficial de 3 ore 39 minute.
Locul 203 la general traseu mediu, dintr-un total de 317 persoane.