Test ride: 7even de la Bizobike

Întâmplarea a făcut ca săptămâna trecută să participăm la un mic concurs pus la cale de Novo Park, cu prilejul zilelor metroului închis de la stația Pipera.  
Concursul era simplu! Tot ce trebuia să faci era să răspunzi corect la întrebarea "Ce autonomie are bicicleta 7even?" și aveai posibilitatea să primești la testat pentru o zi întreagă o bicicletă oferită de Bizobike. Am răspuns și am câștigat, drept pentru care am mers spre magazin duminică să ne ridicăm premiul de o zi. 
Am făcut vreo 15-20 de kilometri cu bicicleta asistată electric și iată ce am descoperit la ea.

Carte de vizită
Model: Bizobike 7even
Culoare: Negru
Cadru: Aluminiu 6061
Acumulator: Samsung 36V - 10Ah, ascuns în cadru și slot USB
Motor: 8FUN 250W pe roata spate
Schimbătoare: Shimano ALtus M370 cu 7 viteze
Frâne: Tektro V
Șa: Selle Royal, șa de spumă
Alte specificații: Protecție din aluminiu pentru foaie (perete dublu), pompă integrată în tija șeii, sonerie integrată în maneta de frână.

Cum s-a simțit
În primul rând poziția este total schimbată față de MTB sau cursieră, acestea fiind etaloanele pe care le aveam până acum în ceea ce privește bicicletele. Ai posibilitatea să-ți reglezi atât înălțimea ghidonului, cât și a șeii, ceea ce îți oferă o poziție foarte confortabilă. Parcă stai într-un fotoliu. La poziția lejeră contribuie și șaua Selle din spumă.
Este foarte interesant afișajul digital. Noi l-am avut poziționat pe centrul ghidonului. Ecranul mare și cifrele bine conturate oferă utilizatorului o vizibilitate bună. Ai posibilitatea să urmărești o serie de indicatori pe acesta, printre care viteză, treaptă de asistență, distanța parcursă, etc. 
Este o bicicletă dedicată navetei zilnice. Asistența electrică își spune cuvântul la fiecare pornire de pe loc. Ai de ales între cinci trepte de suport, 1 fiind cea mai slabă și 5 cea mai puternică. Pentru prima utilizare, recomandăm folosirea treptelor 1-3. În treapta 5, bicicleta fuge puțin de pe loc și te poate lua prin surprindere. 
Viteza pe care o poți prinde pe plat este interesantă. Pentru un oraș aglomerat ca Bucureștiul, cu infrastructura defectuoasă și străzile cârpite, 7even s-a descurcat admirabil. Am prins o viteză maximă de 32 km/oră în treapta 5 de asistență, iar Claudiu a ajuns aproape de 42. Pe distanțe scurte desigur. 
7even ne-a surprins într-un mod plăcut. Chiar dacă sunt elemente, nu negative, ci care nu se ridică la înălțimea standardelor noastre personale, feeling-ul pe care îl lasă este unul foarte bun. 
Pentru că tot am amintit de minusuri, cel mai importat dintre ele ar fi manevrabilitatea. Suntem persoane înalte și eu și Claudiu. Faptul că ghidonul este ridicat destul de sus, iar bicicleta are un centru de greutate foarte jos, face ca întregul ansamblu să fie ușor instabil. Atenție prin urmare la momentele când mâinile nu se găsesc pe ghidon în același timp - ca exemplu la semnalizări pentru schimbarea direcției de mers. 
Un alt minus ar fi greutatea destul de ridicată - în jurul a vreo 18 kilograme. De obicei, bicicletele electrice sunt ceva mai grele ca bicicletele obișnuite și asta din cauza bateriilor care aduc un plus semnificativ de greutate. 

Dacă ți-am stârnit interesul și vrei să vezi mai multe despre bicicletele electrice, încearcă pe siteul Bizobike

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De ce am renuntat la serviciile medicale Sanador

Prima de 150 din an!

Brevetul de 200 de kilometri