Poarta casca!

Imi place sa cred ca cei mai multi biciclisti sunt oameni cu capul pe umeri, care nu-si pun in pericol viata, in oras sau in afara lui si circula pe bicicleta cu casca.

Nu prea inteleg ce motive poti avea pentru a circula fara casca. Consider ca este o inconstienta totala sa te urci pe bicicleta fara acest accesoriu, chit ca circuli in oras sau pe munte, pe trotuar, in parc sau pe sosea.

Dar sa despicam firul in patru:

- casca nu tine de cald - orice casca dedicata ciclismului are o serie de scobituri, mai multe sau mai putine ce-i drept, care permit circulatia aerului si aerisirea scalpului sportivului. Prin urmare asigura-te ca iti iei o casca de ciclist si nu una dedicata altui sport.

- casca nu te face sa arati mai bine sau mai rau - este o casca pentru numele lui Dumnezeu, care sta asezata pe cap si nu te poate face mai "ceva" decat deja esti! Esti urat, vei ramane urat, esti frumos, vei ramane frumos. Simplu!

- casca nu te face sa arati penibil si nici nu-ti strica freza 




casca nu este inutila - ea protejeaza materia cenusie aflata din abundenta (sper) in teasta.

- casca nu te "deranjeaza" cand o porti - asta daca ai investit o suma relativ modica si ti-ai achizitionat un echipament pe marimea ta. Daca ai imprumutat casca de ciclism a copilului de 5 ani al vecinei de la parter, atunci nu stiu ce sa zic despre asta.

- nu port casca "pentru ca nu am chef" - cum bine zice vorba "pofta vine mancand" putem adapta si la "capul spart vine pedaland fara casca", pentru ca inconstienta din pacate se plateste si unde-ti stau picioarele, iti va sta si capul. La propriu.

- "in Bucuresti nu e nevoie de casca, o port doar in ture mai lungi" - prietene.. Bucurestiul e cea mai periculoasa salbaticie.

- nu ma obliga legea sa port casca - inca nu, e adevarat. Sau nu am gasit eu acel articol minunat din lege cu care sa-ti scot ochii. Totusi, eu una sper si visez la adaptarea legislatiei care reglementeaza traficul rutier, la conditiile actuale. Asta include si articole dedicate ciclistilor - cu drepturi si obligatii.

Ce alt motiv ai mai avea? Pun pariu ca ti-l pot demonta in mai putin de 5 minute.
Poarta casca!!

Comentarii

  1. Si cine te-a facut pe tine experta in "ce e bine pentru ceilalti"? Daca zici ca nu prea intelegi motivele pentru care unii ciclisti nu poarta casca, asta este limita ta, nu a lor (hint - are de a face cu libertatea de a alege).
    Lasa ca habar n-ai ce scrie in codul rutier despre biciclete (sau macar despre casti), dar sa afirmi ca vrei obligativitatea castilor, fara sa ai idee despre ce implica; si mai sustii ca ajuti ciclismul!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai te rog, lumineaza-ma tu ce implica obligativitatea castilor. Aparent mintea mea ingusta nu poate trece de aceste limite pe care tu atat de usor le-ai depistat.

      Ștergere
  2. Ma refeream la o limita de viziune, si nu de inteligenta, altfel nu as pierde timpul comentand pe blog.
    In primul rand, da-mi voie sa enunt urmatoarea axioma: ce functioneaza la nivel de individ, nu functioneaza neaparat la nivel de societate. In al doilea rand, raspunsul scurt la intrebarea "de ce nu casti obligatorii?" este ca se reduce numarul ciclistilor.
    Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant. Exista dovezi: s-au facut studii care sintetizeaza experientele din tarile unde exista asftel de legi, care arata beneficii neglijabile, mergand pana la impact negativ asupra sanatatii. Uite alt studiu care concluzioneaza ca, la nivel de societate, beneficiile biciclitului depasesc riscul de vatamare de 20 de ori! Reducerea chiar cu putin a numarului de biciclisti va scurta mai multe vieti (prin lipsa exercitiului) decat ar putea sa salveze prezenta castilor, chiar daca acestea ar fi 100% eficace - si nu sunt.
    Poti gasi mai multe date aici, aici sau aici. Cateva le-am mai mentionat si eu. Si mai sunt si alte surse verificate dpdv al corectitudinii stiintifice.
    Deci, rugamintea mea este ca data viitoare cand faci o afirmatie de genul "legea ar trebui sa dispuna ca toti sa...", opreste-te si verifica daca ai destule argumente sa justifice abrogarea dreptului de a alge ce face fiecare cu viata lui, sau daca macar teoria pe care se bazeaza initiativa este adevarata.
    PS. Codul rutier include drepturi si obligatii ale ciclistilor, si chiar o recomandare pentru portul castii.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Impresii:

Postări populare de pe acest blog

De ce am renuntat la serviciile medicale Sanador

Povestea brevetului de 600 de kilometri - ziua 1

Povestea brevetului de 600 de kilometri - ziua 2