I Amsterdam (1)

Am inceput anul cum nu se putea mai bine. Cu veselie si cu artificii in cel mai vesel oras din Europa :) Si nu, nu gustasem din niciun brownie in prealabil. Si spre dezamagirea mea nu am gustat nici pana la final, dar hei, anul nu s-a sfarsit inca :P

Amsterdam parca este cu totul alt continent fata de ceea ce am vizitat pana acum si daca aveti prieteni in acea parte a lumii si probabil un pic influentati si de povestea mea, o sa ajungeti in urmatoarele minute cam la aceeasi concluzie ca si mine.

Seara de revelion a avut loc pe strazile orasului :) Am mancat o portie consistenta si gustoasa de paste, ne-am incalzit cu un pahar de vin/bere si alte bauturi din aceeasi gama si am luat-o apoi tuscinci catre una din pietele din apropiere.
Nu aveti idee cum este Amsterdamul de revelion. Din absolut toate partile zboara petarde, bombe, fumigene, artificii sau vulcani luminosi. Aruncate de la geamuri de la diverse etaje sau de catre vecinul de trotuar, nimeni nu se uita unde urmeaza sa-i pice petarda.. prin urmare, trebuie sa boldesti ochii in toate directiile si sa fii in general atent pe ce calci. Din minut in minut auzi cum explodeaza o bomba asurzitoare, de tipul celor care fac gaura in caldaram cand le dai foc.
in multe locuri, caldaramul chiar luase foc :) cum se poate vedea si in poza prietenoasa de mai sus.
Mii de tone de materiale inflamabile si luminiscente au fost lansate in aer in aceasta seara, prin urmare aproape toate strazile orasului au fost acoperite de resturi de artificii. Toata lumea dadea foc la ceva :)) Pana sa plecam noi, peste 5 zile, tot nu se reusise curatarea in intregime a pavajului de resturile de la revelion.
Si sa nu uitam mai apoi marea de oameni ce a plecat din piatete spre cluburi.
Noi am fost in Sugar Factory unde am reusit performanta de a dansa pana dimineata in ritmuri de muzica disco si lasa-ma sa-ti spun prietene ca muzica disco n-a murit inca.
 Just DJ’s serving you the complete back catalogue of disco music! Ranging from Hi Energy to Italo, Funk, NU, Post & Cosmic Disco, we will make sure that every nook and cranny of the disco movement is extensively covered!

si boy ce le-au mai acoperit pe toate :P

Oriunde te intorci dai peste o bicicleta. Bicicleta este a way of life aici, este parte din oras si nu le poti separa (Amsterdamul de bicicleta sau viceversa :)).
Copii, batrani, tineri, fete cu pantofi cu toc si fusta scurta, oameni de afaceri - toata lumea se urca pe bicicleta proprie sau inchiriata, isi pune lucrurile in cosulet si pleaca frumos spre unde are treaba, calare pe vehiculul minunat. Bine, partea tare e ca si au pe unde sa mearga. La naiba, au aproape niste autostrazi pentru biciclete!! Este singurul oras unde am vazut piste dedicate bicicletelor, cu benzi speciale - banda pentru stanga si banda de mers inainte. Separate de benzile dedicate masinilor. Colac peste pupaza - bicicleta are cea mai mare prioritate in trafic. Apoi urmeaza pietonul si pe ultimul loc este masina. Ba mai mult, pe pista de biciclisti, "pedalierul" poate sa dea peste tine daca te afli in acel moment in locul nepotrivit (si anume pe pista) apoi sa te dea si in judecata ca i-ai stricat bicicleta in impact :)))
La cat de multi biciclisti, la atat de multe magazine dedicate transportului pe doua roti.
Multe din ele - cu mesaje motivationale :P

Cred ca este primul oras unde un individ mai mult sau mai putin dubios m-a intrebat direct si deschis (pe fata) daca nu vreau sa cumpar niste cocaina de la el.. HESUS!! Nu mi s-a mai intamplat niciodata asa ceva :))
Am fost in districtul rosu, unde draga cititorule am vazut puzderie de fete ATAT de DRAGUTE!!!!! Te-ai fi gandit ca odata ajuns acolo o sa fi lovit peste fata de decadenta, de mizerie, de pesti neprietenosi, cam cum se intampla pe la noi (din auzite) in anumite colturi cu istorie in aceste treburi. Dar nu. Tot locul miroase a oameni veseli (weed like lemonade) iar din vitrine fetele te ciocanesc sau iti fac cu mana, cu ochiul si te imbie inauntru. Si ce fete..

Unul din obiectivele populare ale orasului este Heineken Experience.. pe care da, l-am vizitat. Un ansamblu de imagine, film, efecte speciale si distractii la minut.

Am jucat fotbal de masa (bine, de fapt eu m-am amuzat cum s-au batut baietii unii pe altii, avand in vedere ca fotbalul nu este alegerea mea numarul unu), am degustat bere (DA degustat, adica verificat calitatea cu varful limbii si apoi pasat pahar cu lichid miraculos catre alta persoana pentru ca nu-mi place berea), ne-am uitat la un filmulet 6D care ne-a trecut prin procesul live al fabricarii berii din perspectiva maltzului (adica am simtit ce simte maltul cand e transformat in substanta ingerabila, lichida si cu bule apetisante) si am vizitat fabrica de bere cu cazanele sale de alama gigantice..

Mi s-a parut foarte interesant faptul ca una din opririle pe traseul heineken a fost cel pentru degustarea "componentelor" berii - maltul, hameiul si alte cateva cate se mai toarna in bere..

In interiorul fiecarui cazan in parte, daca aveai curiozitatea sa bagi capul sa observi mediul inconjurator, puteai viziona un filmulet legat despre ce se intampla cu berea in cazanul respectiv sau despre istoricul fabricii.

Un fel de "Rasplateste curiozitatea".

Dar restul cred ca vi le povestesc in episodul urmator. Somnul si un pahar de vin isi spun cuvantul.
Si-am incalecat pe-o sa..