Nu vrem piste pe trotuar!

In noiembrie 2012, OPTAR primea un raspuns incurajator la demersurile lor catre Directia Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din cadrul Directiei Generale de Infrastructura si Servicii Publice ale Primariei Bucuresti. Se sustinea ca "in urma dezbaterilor Grupului de Lucru pentru Cresterea Mobilitatii Urbane, constituit in cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, s-a hotarat ca toate noile piste de biciclete sa fie realizate numai dupa consultarea cu reprezentantii societatii cibile care isi desfasoara activitatea in acest domeniu. Acesterea vor fi amplasate, in special, pe zona carosabila, prin diminuarea spatiului destinat circulatiei generale, cu toate ca reglementarile tehnice in vigoare permit realizarea acestora si pe trotuare".

La inceputul lui martie, tresarea inima in noi cand citeam declaratiile aparute in presa, cum ca odata cu reinceperea trasarii marcajelor rutiere, urmau sa fie evidentiate, direct pe carosabil si pistele pentru biciclisti. Ion Dedu (directorul directiei de Transporturi din Primaria Bucuresti) sustinea atunci ca "Prima artera pe care se va realiza (pista de biciclete n.r.) va fi Splaiul Independentei, pe aproape toata lungimea strazii. Pentru acest lucru prima banda a strazii va fi ingustata".

O luna mai tarziu, Sorin Oprescu declara ca "Nu am curajul sa le fac pe carosabil. Nu vreau sa stau sa numar mortii. Am sa repar si sa reconsider insa pistele de biciclisti care au in mijloc statii RATB sau copaci. Eu personal nu am curajul sa le cobor pe carosabil."  Primarul Capitalei a facut precizarea ca in opinia sa, cetatenii nu au educatia rutiera existenta in celelalte state europene, astfel incat soferii sa fie atenti in trafic sa nu loveasca biciclistii; cei care solicita trecerea pistelor pe sosea "sunt adulti, sunt oameni responsabili si pentru ei nu am nimic impotriva sa cobor pistele de biciclisti pe carosabil. Ce fac daca circula copii pe acolo? "

Acum mai putin de 24 de ore, Comunitatea Biciclistilor a pus la cale un mars de protest pentru sambata, 23 martie, care doreste sa atraga atentia functionarilor publici responsabili in acest domeniu, de numarul mare de biciclisti existenti in Bucuresti si necesitatea realizarii unei infrastructuri adevarate pentru biciclete.

Programul pentru sambata va incepe la ora 11:00 cu adunarea in parcul Herastrau, la intrarea Charles de Gaulle iar la ora 12:00 se va porni pe traseu. (detaliile despre acesta urmeaza sa fie anuntate in perioada urmatoare).


Mai multe detalii pe pagina evenimentului.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De ce am renuntat la serviciile medicale Sanador

Prima de 150 din an!

Brevetul de 200 de kilometri