Review traseu - RoRRtY012 - BRM200 (Bucuresti P007)

Pentru că mai sunt multe ture RoRRtY pe care le mai avem de parcurs până când se împlinește anul, m-am gândit că ar fi drăguț să pregătim câte un scurt review pentru fiecare traseu ales, încărcat cu impresiile momentului. E bun pentru noi spre aducere aminte și pentru tine dragă cititorule, în momentul în care te pregătești să parcurgi această rută.
Așadar, în cele ce urmează o să-ți vorbesc puțin despre RoRRtY012 - BRM200 (Bucuresti P007).
Bagă totuși de seamă că este posibil ca anumite lucruri să se fi schimbat pe parcurs, având în vedere programele periodice de asfaltare, ajustare trasee, schimbarea sediilor de firmă și alte asemenea influențe externe. 
Înainte de a continua, trebuie să precizez că acest review nu dorește să rănească sentimentele nimănui (da, acesta este un disclaimer). Vrem ca toate sentimentele să fie fericite, liniștite și să se bucure de biciclit. Acest review este destinat celor care se pregatesc pentru această tură sau celor care vor să includă în ruta lor porțiuni din acest traseu și nu au foarte multe detalii despre starea drumurilor sau alte condiții speciale de pe drum. Acestea fiind spuse, luăm sentimentele în brațe și să continuăm!

Ce date avem:
Traseul propus cumulează o distanță de 206.90 kilometri și aproximativ 832m diferență de nivel, conform Strava.
Sunt 5 puncte de control disponibile, dintre care primul și ultimul se suprapun la Benzinaria Lukoil de pe Șoseaua Pipera.
Al doilea punct de control se găsește la kilometrul 50, la bezinăria Crimbo Gaz sau Mega Image.
Al treilea punct de control este la kilometrul 124 - Benzinăria Rompetrol Giurgiu.
Al patrulea punct de control este la kilometrul 162 în Ghimpați - tot benzinărie Rompetrol.

Ce mi-a plăcut la traseul ăsta
Drumul excelent de pe primii 50 de kilometri. Excelent e puțin spus. Sublim. Asfaltul acela este perfect pentru rulaj, relaxare și admirat împrejurimile. Traversezi câteva localități foarte arătoase și probabil te vei mai opri și pe la o poză-două. I did.

Ruta frumoasă de pe DN41 - din Greaca până în Plopșoru și înțeparea în Daia, pe DN5. Este o variantă foarte rar aleasă de noi pentru a ajunge în Daia, fiind oarecum peste mână (e mai ușor și scurt pe Uzunu). Dar timpul și ocolișul vin cu daruri pentru cei răbdători, pentru că șoseaua nu este rea deloc iar priveliștea e grozavă. 

Nu are diferență mare de nivel, drept pentru care îți mai poți odihni nițel mușchii.

Ce nu mi-a plăcut la traseul ăsta
În primul rând nu mi-a plăcut deloc modalitatea aleasă, destul de alambicată, pentru ieșirea din București și mă refer aici la intersecția Bulevardului Biruinței cu șoseaua de centură. În prezent traseul te obligă să faci stânga pe centură și să tai traficul abundent de pe artera asta de două ori. Se pierde ceva timp aici, iar eu una nu sunt nici mare fan să merg pe o șosea așa aglomerată cum e centura.
Mi se părea mult mai ușor ca drumul să se prezinte în felul următor - Bulevardul Biruinței până la rondul de la Agip, se alegea prima ieșire din giratoriu pe Șoseaua Cernica (chiar dacă are capătul dinspre centură închis cu traverse din beton, bicicliștii au trecut fără probleme pe acolo de fiecare dată) și continuarea mai departe pe DJ 301. Se traversa o singură dată centura, scuteai timp, iar traficul pe tronsonul acesta este foarte lejer.

Primul punct de control - de fapt prima opțiune pentru punctul de control, pentru că ai de ales între Crimbo Gaz și Mega Image.
Să spunem doar că nu recomand fetelor să meargă singure și să oprească la Crimbo Gaz. Atmosfera mai degrabă... întunecată a împrejurimilor, fac acest popas mai neprieteno-s pentru reprezentantele mai grațioase ale ciclismului.
De asemenea, atenție la bonul fiscal. Trebuie cerut musai, pentru că altfel nu prea îl primești. Cel puțin așa a fost la noi.
Din intersecția unde ajungi în Budești - în partea stângă la vreo sută de metri se află Crimbo, iar în partea dreaptă se continuă traseul și apare în scurt timp și Mega Image. Este pozitionat mai în centru, este în drum și nu trebuie să ieși de pe traseu (chiar și pentru 100 de metri), populația este mai numeroasă și parcă e prezentă și puțin mai multă lumină.

DN4 - după primul punct de control te lovești de o porțiune de vreo 8 kilometri din DN4, care e "ușor" teribilă. După frumusețea de drum bun cu asfalt minunat și trafic lejer de care ai beneficiat pe primii 50 de kilometri, te lovește asta. E ca un turn off. 😔

Giurgiu - Ghimpați - știi că este vorba aia - de ce ți-e frică nu scapi? Ei bine, după ce a fost inclus într-unul din brevetele de Super Randonneur ale anilor trecuți, ne-am promis că nu o să mai călcăm foarte curând pe segmentul ăsta de drum. Dar acum na! memoria e scurtă și am confundat traseele. Am sperat, ce-i drept, să ne înșelăm și să nu fie vorba de același drum, dar da! a fost același drum, cu asfalt foarte prost care se joacă atât cu nervii, cât și cu posteriorul tău minunat. Păcat de câmpiile, pădurile și toate locurile grozave pe care poți să le admiri pe drum.

Punctul de control 4 - Rompetrol Ghimpați. Ei bine aici am pierdut câteva minute bune să căutam Rompetrolul ăla, pentru a ne da seama că de fapt nu există unul în tot Ghimpațiul. Și am luat Google Maps la puricat. De fapt, este vorba de benzinăria Petrom și o găsești vis-a-vis de poziția în care te afli atunci când te intersectezi cu DN6 spre București.

În ansamblu te bucuri de acest traseu, ca mai de toate celelalte. Te bucuri de faptul că explorezi și vezi locuri noi, te simți bine în compania aleasă și pur și simplu savurezi senzația de libertate oferită de bicicletă.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De ce am renuntat la serviciile medicale Sanador

Pe unde ne-au purtat picioarele - Gaesti

Buzau - Lopatari si retur